Lokality
2 komentářeJste roBOT
Celá sekce "Lokality" až na výjimky nebyla již mnoho let aktualizována a obsahuje zastaralé údaje.
Je zde ponechána pouze jako historie míst, kde se v začátcích uskutečňovaly naše akce.

Mosty

2010-07-15 19:08:282022-09-29 00:28:11

Žďákovský most

zpět na seznam

Silniční most přes Orlickou přehradu spojující obce Orlík nad Vltavou a Kostelec nad Vltavou.

Jedná se o silniční most přes přehradu, takže přístup k němu je možný čímkoli a odkudkoli.

  • Autor projektu: společnosti Pragoprojekt a Hutní projekt Praha
  • Stavbu provedl: podnik Hutní montáže Ostrava-Vítkovice
  • Začátek stavby: 1957 (současně se stavbou hráze Orlické přehrady)
  • Konec stavby: 1967
  • Původní cena: 71 mil Kč
  • Rozpětí oblouku: 379,60 m
  • Délka: 542,91 m
  • Výška nad hladinou přehrady: asi 50 m
  • Výška nad dnem řeky Vltavy: asi 100 m
  • Šířka: asi 15 m
  • Hmotnost oblouku: 3 100 t
  • Hmotnost použité oceli: 4 116 t
  • Doprava: dvouproudá silnice

Žďákovský most je ocelový silniční most přes Orlickou přehradu (řeku Vltava) v okresu Písek, v Jižních Čechách a je součástí silnice I/19 spojující Tábor s Plzní.

Žďákovský most byl projektován už v roce 1941, ale projekt musel přepracován kvůli stavbě Orlické přehrady, která zvedla hladinu Vltavy. Jméno Žďákovský most bylo vybráno podle nedaleké osady Žďákov u Chrástu, která byla při napouštění Orlické přehrady zatopena a zničena, a proto přestala existovat. V době stavby byl odborníky považován za největší prostý plnostěnný dvoukloubový ocelový obloukový most na světě. V současné době je pravděpodobně na osmém místě na světě a své prvenství drží v rámci České republiky. V roce 2001 byla v rámci sympozia Mosty 2001 v Brně udělena Žďákovskému mostu cena Most století v kategorii ocelových silničních mostů.

Svojí výškou 50 m nad hladinou Orlické přehrady patří k největším mostům v ČR, kde se dá provozovat skákání z mostů nebo jakékoliv jiné vysoké lanové aktivity. Ovšem pro jakékoli jeho užívání je potřeba mít několik povolení.

Oprava Žďákovského mostu

Od roku 2010 je Žďákovský most ve špatném stavu a čeká na generální opravu. Do té doby je přes něj zakázaný provoz nákladních automobilů.

Více informací

GoogleSeznam.czBingNorton Safe SearchYahooDuckDuckGo

Fotky: 4x

Žďákovský most Žďákovský most Žďákovský most Žďákovský most
2010-07-10 - Orlická přehrada - Žďákovský most - Kienova houpačka
Žďákovský most Žďákovský most
2010-07-10 - Orlická přehrada - Žďákovský most - Kienova houpačka
Žďákovský most Žďákovský most
2010-07-10 - Orlická přehrada - Žďákovský most - Kienova houpačka


Proběhlé akce: 2x

2010-10-02 - Orlická přehrada - Žďákovský most - Kienova houpačka
2010-07-10 - Orlická přehrada - Žďákovský most - Kienova houpačka

zpět na seznam
2 komentářeJste roBOT
Komentáře
0 z 30 znaků
Adresa pro odpovědi
Adresa vašich stránek
Pro rychlejší formátování nejprve označte nějaký text
TAGy: Vypnuté • BBCode: Zapnuté • URL: Vypnuté
0 z 5 000 znaků • 0 z 20 řádků • 0 z 10 smajlíků • Nejdelší slovo: 0 z 50 znaků
Byl jste označen za roBOTa a máte zablokované vkládání komentářů
Kontaktujte nás, pokud si myslíte, že došlo k chybě

Brtnik

2010-10-02 18:25:19
A šlo by skákat ůplně příčně?.Podle mě by to byl adrealin větší.Ale jinak f respect já sem tam párkrát byl a ten most je opravdu velkej.
Dvořák Štěpán
Zobrazit profil člena: Dvořák Štěpán
2010-10-03 15:32:272021-07-17 19:41:57
Skákat úplně příčně by nejspíš šlo, ale hlavní lana by musela být připevněná nahoře za zábradlí a na to nikdo povolení nevydá. Co se týče adrenalinu, tak by to vyšlo asi na stejno, protože lana by vedli pod mostem stejně jako v normálním případě, kdy jsou dole pod mostem uchyceny. A hlavně u příčného skoku by vznikla jedna velká nevýhoda a to, že šířka mostu není dostatečná velká, aby se hlavní lana zavčas napnuly, takže by sice byl extrémně dlouhý pád, ale také extrémní rázová síla při zachycení pádu, takže by veškerý materiál byl po pár skocích na odpis.

Je to jeden z největších mostů a sám mám před skokem zvláštní pocit, ale každopádně je to jedinečný zážitek.
SiteMapDvořák Štěpán 2007 - 2024