2014-02-16 08:08:512024-02-08 10:31:22

2014-02-10 - 2014-02-13
4 ultramaratony za sebou

zobrazit článek zobrazit fotky zpět na seznam

Po 2 týdnech se Štěpán vrátil do Jeseníků, pro změnu ale do oblasti Králického Sněžníku u Dolní Moravy a opět zkoušel, kolik toho zvládne. Protože tentokrát na to měl jen 4 dny, rozhodl se výrazně zvýšit kilometráž. Plán tedy měl každý den uběhnout minimálně 50 km. Díky velkému převýšení a velkému množství sněhu na hřebenech se jednalo a dlouhé, pomalé a velmi náročné běhy. I když ho každý den bolely nohy (hlavně chodidla) čím dál více, výzvu zvládnul. Celkově za 4 dny uběhnul vzdálenost 212,1 km. Trvalo mu to 31 hodin a nastoupal necelých 7 km. Průměrně na 1 den to vychází 53,0 km za 7,75 hod s převýšením 1,7 km.

Článek

Den 1 - 2014-02-10 - Pondělí

• Ultramaraton 1/4 - 52,5 km (52,5)
  • Dolní Morava - Horní Morava - Klepáš - Kralický Sněžník - Stříbrnická - Sušina - Podbělka - Vojtíškov - Červený Potok - Horní Lipka - Horní Morava - Dolní Morava
4 ultramaratony za sebou 4 ultramaratony za sebou

Do Dolní Moravy jsme přijeli až na oběd, takže na první ultramaraton vybíhám až kolem půl třetí odpoledne. Je nádherně jasno, bezvětří a teploty kolem 10 stupňů, proto mám na sobě jen krátké oblečení. Bohužel s přibývající výškou, se zvedá oblačnost, začíná foukat a teplota rychle klesá. Když vyběhnu na rozhlednu Klepáč, je silný vichr, takže na sobě mám veškeré oblečení. Při výběhu na Kralický Sněžník už jsem v mraku, všude je hodně sněhu a fučí extrémně silný vítr. Vůbec nic nevidím a jsem rád, že hned na druhé straně seběhnu dolů. Vítr zde už nefouká, tak zápasím jen se sněhem. Poté co nastane tma, vytáhnu čelovku a pokračuji přes protější hřeben okolo Slamníku dolů do Malé Moravy. Proběhnu kolem Králíků a vracím se zpět přes Horní Moravu. Do cíle dobíhám až kolem půl desáté v noci. Jsem velice zvědavý, jestli mi pouhá noc bude stačit na regeneraci pro další ultramaraton následující den.

Den 2 - 2014-02-11 - Úterý

• Ultramaraton 2/4 - 53,5 km (106,0 km)
  • Dolní Morava - Horní Morava - Jelení vrch - Dolní Lipka - Dolní Boříkovice - Horní Boříkovice - Červená Voda - Šanov - Jeřáb - Podlesí - Malá Morava- Sklené - Dolní Morava
4 ultramaratony za sebou 4 ultramaratony za sebou

Při dnešním běhu mě již od začátku bolely nohy, takže jsem byl nucen zvolnit tempo. Trasu jsem zvolil, tak abych nikde nepřebíhal žádný hřeben a neměl kvůli tomu obrovské převýšení. Jediná tisícovka, na kterou jsem vyběhl, byl Jeřáb, kde jsem si mohl na chvíli užít krásného výhledu při západu slunce. Ovšem kvůli zimě jsem moc dlouho pobýt nemohl. Při doběhu mě nohy boleli stejně jako při výběhu, což je dobré znamení.

Den 3 - 2014-02-12 - Středa

• Ultramaraton 3/4 - 53,0 km (159,0 km)
  • Dolní Morava - Sklené - Slamník - Vilemínka - Králický Sněžník - Malý Sněžník - Jodłów - Pisary - Jelení vrch - Horní Morava - Dolní Morava
4 ultramaratony za sebou 4 ultramaratony za sebou

Dnes to bylo utrpení. Každý den běhat maraton bylo v pohodě. Ovšem přes 50 km už je trochu moc. Nohy bolí čím dál více, hlavně chodidla a levá kyčel. Nejhorší ale byla horská cesta po úbočí Slamníku, kde jsem se 10 km plazil hlubokým zmrzlým sněhem. Hned na to následoval dlouhý výstup na Králický Sněžník. Díky tomu jsem prvních 25 km běžel neuvěřitelných 5 hodin. Na Sněžník, který byl přesně v polovině vzdálenosti, jsem dorazil právě při západu slunce, který měl za následek kromě krásného červeného zbarvení i rychlý pokles teplot. Mnohokrát za cestu jsem měl myšlenky to někde zkrátit, protože jsem byl opravdu zničený. Naštěstí jsem dostatečně tvrdohlavý a dodržel jsem celou plánovanou cestu, která zpátky vedla přes Polsko. I když jsem při zpáteční cestě zrychlil, mám obavy, jak na tom budu zítra.

Den 4 - 2014-02-13 - Čtvrtek

• Ultramaraton 4/4 - 53,0 km (212,0 km)
  • Dolní Morava - Horní Morava - Klepáč - Králický Sněžník - Stříbrnice - Hynčice pod Sušinou - Bystřina - Vysoká - Vysoké Žibřidovice - Žleb - Zámeček u Hanušovic - Vlaské - Malá Morava - Červený Potok - Dolní Morava
4 ultramaratony za sebou 4 ultramaratony za sebou

Dnešní závěrečný běh by se dal rozdělit na 4 části. Hned na začátku mě čekal výstup přes rozhlednu Klepáč až na Králický Sněžník. Bylo nádherně jasno a bezvětří, takže jsem běžel jen v krátkém tričku a užíval si nádherné výhledy. Když jsem se přiblížil ke Sněžníku, slunce se částečně schovalo za mrak, začalo foukat a teploty padly rapidně dolů. I když jsem na sebe oblíknul vše, co jsem měl, při průběhu přes vrchol Sněžníku jsem málem umrzl. Teplo mi začalo být až po další hodině, když jsem se dostal na druhé straně do údolí, kde už nebyl sníh. Následovalo nijak výjimečné traverzování po tmě s čelovkou ve stejné nadmořské výšce až dolů na hlavní silnici mezi Hanušovicemi a Králíky. Na tomto posledním silničním úseku jsem zrychlil a mazal co nejrychleji zpátky. Pár krát jsem akorát musel zastavit, protože chodidla mě bolely, jako kdyby mě je někdo v botách drtil. Do cíle jsem to opět úspěšně zvládl a splnit tak svůj cíl uběhnout každý den minimálně 50 km.

nahoru na popis zobrazit článek zpět na seznam

1 2 3

4 ultramaratony za sebou 4 ultramaratony za sebou
4 ultramaratony za sebou 4 ultramaratony za sebou 4 ultramaratony za sebou 4 ultramaratony za sebou 4 ultramaratony za sebou 4 ultramaratony za sebou 4 ultramaratony za sebou 4 ultramaratony za sebou 4 ultramaratony za sebou 4 ultramaratony za sebou 4 ultramaratony za sebou 4 ultramaratony za sebou
1 2 3

nahoru na popis zobrazit článek zobrazit fotky zpět na seznam