2018-08-16 09:09:532020-01-22 12:05:11

2017-12-01
Běh 82 km: Třebíč - Brno

zobrazit fotky zpět na seznam

Celodenní běh z Třebíče do Brna v zimním období.

Zbýval přesně týden do startu závodu 24. Pražská Stovka - Posázavím z Vysočiny a venku se udělalo nádherně. Řekl jsem si, že si ještě naposledy dám do těla, abych si trochu zvykl na zimní podmínky. Vyrazil jsem tedy v pátek ráno z Třebíče na 80 km dlouhý běh do Brna. Protože v předchozích dnech napadl sníh, běh byl ze začátku velmi obtížný. Některé úseky ani nešly běžet, jak jsem se brodil v hluboké trávě plné sněhu. Naštěstí jsem měl boty do sněhu, tak jsem nemusel řešit nějaké návleky. Další problém mi způsobovalo počasí. Ráno bylo -5, ale odpoledne na slunci bylo snad 10 nad nulou. Ráno jsem tedy mrzl a odpoledne nesl polovinu oblečení v batohu. Kromě oblečení jsem tam ještě měl elektroniku, pití a jídlo na 2 dny, takže se záda od poloviny trati začala nepříjemně ozývat. Za vojenským letištěm u Náměště jsem vběhl do údolí Oslavy. Naštěstí sníh ustoupil, jinak by to v těch kopcích byl velký problém. U Sedleckého mlýna jsem doplnil pití a přes vyhlídky na skalách jsem přeběhl do Oslavan. Ačkoli celý den bylo úplně jasno, tak jsem kolem Oslavy běžel stále ve stínu, kvůli velkému mraku páry z Jaderné elektrárny Dukovany. Při výběhu z Oslavan zapadlo slunce a znatelně poklesla teplota, takže jsem se v Padochově opět oblékl. Za tmy jsem kličkoval lesy nahoru k přírodním parku Bobrava. A sníh opět začal přibývat. Po pár hodinách jsem se dostal do údolí k řece Bobravě. Tam se mi vybila čelovka, došlo mi pití i jídlo pro tento den, takže jsem začínal mít problém. Cítil jsem, jak slábnu, jak se ochlazuje a mně paradoxně začíná být teplo. Typické příznaky krize z vyčerpání. A to mi ještě zbývaly asi 2 hodiny běhu. Naštěstí se ozval kamarád Martin Tomec, že mi běží naproti. Potkali jsme se akorát v Moravanech, kde mi dal napít. To mi velice pomohlo. Zároveň mi pomohl i psychicky a společně jsme doběhli až do Brna k bytu mého bratra. Ten ale nebyl doma, protože byl naopak v Třebíči na návštěvě rodičů, takže mě přivítala jen jeho žena Martina Dvořáková. Celkově se trať protáhla na 82 km za 11 hodin a 50 minut s převýšením 1500 m. Dostal jsem najíst, vykoupal jsem se a bylo mně vypráno oblečení. Chvíli jsme si povídali a kolem 23. hodiny jsem šel spát, protože hned následující den mě čekala cesta zpět domů kolem Brněnské přehrady a dalších asi 90 km běhu. Měl jsem ale velké obavy, protože ve stavu, ve kterém jsem doběhl, jsem neměl pomyšlení ani na 1 další kilometr.

Suunto Movescount | Facebook

nahoru na popis zpět na seznam

1 2

Zasněžená krajina jižně nad městem Třebíč Zasněžená krajina jižně nad městem Třebíč
Začátek Dalešické přehrady u Čermákova mlýna Začátek Dalešické přehrady u Čermákova mlýna
Letecké muzeum Radarka východně od obce Koněšín Letecké muzeum Radarka východně od obce Koněšín
Turistický přístřešek pod Holým kopcem nad údolím řeky Oslava Turistický přístřešek pod Holým kopcem nad údolím řeky Oslava
Výhled na meandr řeky Oslava z vyhlídkového místa U Glorietu Výhled na meandr řeky Oslava z vyhlídkového místa U Glorietu
Novogotický altán Gloriet nad údolím řeky Oslava Novogotický altán Gloriet nad údolím řeky Oslava
Výhled do údolí řeky Oslava (Dlouhá Oslava) Výhled do údolí řeky Oslava (Dlouhá Oslava)
Zřícenina hradu Kraví hora Zřícenina hradu Kraví hora
Výhled na Senoradský mlýn u soutoku řek Oslava a Chvojnice od zříceniny hradu Kraví Hora Výhled na Senoradský mlýn u soutoku řek Oslava a Chvojnice od zříceniny hradu Kraví Hora
Výhled na skalní útes se zříceninou hradu Levnov mezi řekami Oslava a Chvojnice Výhled na skalní útes se zříceninou hradu Levnov mezi řekami Oslava a Chvojnice
Lávka přes řeku Oslava u Senoradského mlýna Lávka přes řeku Oslava u Senoradského mlýna
Skalní útes se zříceninou hradu Levnov nad údolím řeky Oslava Skalní útes se zříceninou hradu Levnov nad údolím řeky Oslava
Výhled do údolí řeky Oslava a pod skalním hřebenem se zříceninou hradu Levnov z vyhlídky Velká Skála Výhled do údolí řeky Oslava a pod skalním hřebenem se zříceninou hradu Levnov z vyhlídky Velká Skála
Výhled na vodní páru vycházející z chladících věží Jaderné elektrárny Dukovany od údolí řeky Oslava Výhled na vodní páru vycházející z chladících věží Jaderné elektrárny Dukovany od údolí řeky Oslava
Výhled do údolí řeky Oslava jižně od obce Čučice Výhled do údolí řeky Oslava jižně od obce Čučice
Vyhlídkové místo nad údolím řeky Oslava jižně od obce Čučice Vyhlídkové místo nad údolím řeky Oslava jižně od obce Čučice
Borovice na skále nad údolím řeky Oslava Borovice na skále nad údolím řeky Oslava
Výhled na vodní páru vycházející ze vzdálených chladících věží Jaderné elektrárny Dukovany od obce Padochov Výhled na vodní páru vycházející ze vzdálených chladících věží Jaderné elektrárny Dukovany od obce Padochov