2018-08-15 11:31:582023-10-31 09:36:14

2017-12-25
Běh 37 km: Znojmo - Národní park Podyjí

zobrazit fotky zpět na seznam

Účast: Dvořák Štěpán, Dvořák Tomáš, Dvořák Miroslav

Rodinné proběhnutí o vánočních svátcích za téměř jarního počasí v národním parku Podyjí okolo Znojemské přehrady až do Rakouska a večerní návrat zpátky do Znojma.

Když jsem o vánočních svátcích přiběhl ráno z práce domů, na odpočívání nebyl čas. Během hodiny mě totiž vyzvedla zbývající část rodiny a vyrazili jsme společně do Znojma, protože tam bylo téměř jarní počasí. Slunce svítilo, a kdyby nepofukovalo, tak by to možná bylo na trenky. Auto jsme nechali pod Znojemskou přehradou. Mamka Dana a bratrova žena Martina šly po vlastní ose a já, bratr Tomáš a taťka Miroslav jsme vyrazili běhat. Okolo Krammerovy vily jsme vyběhli nad přehradu a pokračovali po zelené značce až k vyhlídce Králův stolec. Slunce mezi stromy svítilo tak silně, že postupně šlo dolů některé oblečení. U Andělského mlýnu jsme odbočili na žlutou značku a pokračovali až k Podmolí. Jak jsme začali běžet proti větru, teplota výrazně klesla, tak jsme se opět oblékli. Po červené jsme doběhli k vyhlídce Železné schody a pokračovali po skalách, ze kterých byly výhledy do údolí na řeku Dyji až k vinici Šobes. Přeběhli jsme po visuté lávce na druhou stranu a kolem bývalého Baštova mlýnu jsme vyběhli kolem vinic až na vyhlídku Devět mlýnů. Protože se zatím běželo dobře, tak jsme to trochu protáhli a běželi do Rakouska k vyhlídce Heiliger Stein. Bohužel byl docela opar, takže Pálava nebyla vidět.

Po stejné cestě jsme se vrátili do České republiky. Přes kopec Staré Vinice jsme při západu slunce doběhli do obce Havraníky, odkud bývají za dobrých podmínek nádherně vidět Alpy. Tentokrát nebylo vidět nic. To mě mrzelo, protože ještě ráno, když jsem běžel z práce, která je vzdálená o 50 km víc, jsem vrcholky Alp viděl. Zkusili jsme ještě jednu možnost a počkali, až slunce úplně zapadne za horizont. Jakmile slunce zmizelo, hora Schneeberg vzdálená přes 100 km se opravdu v dáli objevila. Spokojeně jsme pokračovali dále. Bohužel ale po západu slunce rapidně klesla teplota a začalo mrznout. Na vyhlídce Sealsfieldův kámen, kde jsme potkali jinou běžkyni, jsme se tedy moc dlouho nezdržovali. Nasadili jsme čelovky a začali sbíhat dolů ke Znojemské přehradě. Tento závěrečný úsek po tmě v blízkosti vody byl velmi náročný, protože cesta se asi 3 km různě vlnila po kamenech ve stráni a my se přitom ještě brodili v hluboké vrstvě spadeného listí, které zakrývalo nebezpečné kameny a kluzké kořeny. Asi kilometr před cílem jsme potkali mamku a Martinu, které se po stejné cestě také vracely k autu. Když jsme se všichni opět sešli, naskládali jsme se do auta a vyrazili zpátky do Třebíče. Tímto jsem zakončil své 5 denní ultra běhání s celkem 277 km.

Suunto Movescount | Facebook

nahoru na popis zpět na seznam

Znojemská přehrada Znojemská přehrada
Znojmo pod přehradou Znojmo pod přehradou
Vyhlídka nad přehradou směrem na Znojmo Vyhlídka nad přehradou směrem na Znojmo
Vyhlídka Králův stolec Vyhlídka Králův stolec
Vyhlídka Železné schody Vyhlídka Železné schody
Vyhlídka nad vinicí Šobes Vyhlídka nad vinicí Šobes
Skalní vyhlídka Devět mlýnů Skalní vyhlídka Devět mlýnů
Cesta na vyhlídku Devět mlýnů Cesta na vyhlídku Devět mlýnů
Výhled na vinici Šobes z vyhlídky Devět mlýnů Výhled na vinici Šobes z vyhlídky Devět mlýnů
Vyhlídková plošina u poutního místa Heiliger Stein (Svatý kámen) Vyhlídková plošina u poutního místa Heiliger Stein (Svatý kámen)
Vánoční stromek u poutního místa Heiliger Stein (Svatý kámen) Vánoční stromek u poutního místa Heiliger Stein (Svatý kámen)
Výhled od obce Havraníky Výhled od obce Havraníky
Vyhlídkové místo u výklenkové kapličky sv. Cyrila a Metoděje nad obcí Havraníky Vyhlídkové místo u výklenkové kapličky sv. Cyrila a Metoděje nad obcí Havraníky
Vyhlídka Sealsfieldův kámen Vyhlídka Sealsfieldův kámen
Kostel sv. Mikuláše ve Znojmě Kostel sv. Mikuláše ve Znojmě
Mapa s trasou Mapa s trasou