2019-07-02 10:51:182024-01-06 19:33:07

2019-06-28
Běh 50 km: Pavlovské vrchy na Pálavě

zobrazit fotky zobrazit videa zpět na seznam

Celodenní běh po Pálavě přes Pavlovské vrchy, Mikulov a Svatý kopeček.

Celý pracovní týden jsem byl v Brně, kde jsem si prodlužoval hasičskou odbornost Chemická služba. Každý den pozdě odpoledne po školení jsem vybíhal na dlouhé okruhy po Brněnsku a Moravském krasu, kdy jsem z každého vyvýšeného místa viděl právě Pavlovské vrchy. V pátek ráno, když jsme skončili, tak všichni účastníci vyrazili zpátky domů. Až na mě. Stejně jako před třemi roky v zimě jsme sedl do auta a vyrazil běhat na Pálavu, na kterou jsem se těšil celý týden.

Autem jsem projel přes vodní nádrž Nové Mlýny, zaparkoval vedle kostela sv. Michala v Dolních Věstonicích a vyrazil vzhůru. Po Svatojakubské cestě jsem vystoupal ke zřícenině hradu Děvičky (Dívčí hrady), odkud už jsem měl první nádherné výhledy hlavně jihovýchodním směrem na Novomlýnskou vodní nádrž a obec Pavlov. Kousek za hradem jsem bohužel zjistil, že všechny náhradní akumulátory do foťáku mám vybité, takže jsem po zbytek cesty musel běžet s foťákem připojeným k powerbance. Pokračoval jsem vzhůru přes paraglidingové startoviště až na vrchol kopce Děvín, kde stojí televizní vysílač. S nádherným výhledem na Věstonickou nádrž jsem sbíhal po skalnatém hřebeni až do soutěsky, nad kterou se tyčí skála Strážce. Po naučné stezce jsem oběhl celý kopec Děvín a pokračoval do obce Klentnice. Vystoupal jsem ke zřícenině hradu Sirotčí hrádek a pokračoval stále vzhůru až na Stolovou horu. Kromě toho, že se na samotném vrcholu pásli čtyři koně, tak jsem si ji celou po vršku oběhnul a měl tak výhled na všechny světové strany. Seběhl jsem dolů na silnici a přes Kočičí skálu a přírodní rezervace Turold s několika jeskyněmi jsem se dostal do Mikulova.

Hned v první hospodě jsem se občerstvil a doplnil pití ve vaku. Kolem zříceniny Kozí Hrádek, odkud jsem měl výhled na Svatý kopeček a zámek Mikulov, jsem seběhl na hlavní náměstí, kde jsem si koupil zmrzlinu. Křížovou cestou, která je jednou z nejstarších křížových cest v České republice, jsem okolo 14 kapliček vystoupal nahoru na Svatý kopeček. Nejen z vrchu, ale už i po cestě jsem měl nádherné výhledy po krajině, a hlavně zpátky na Mikulov. Okolo kaple Božího hrobu jsem po naučné stezce seběhl přes Olivetskou horu zpátky do Mikulova. Chvíli jsem pokračoval městem, kde jsem se opět občerstvil, abych pak po jiné cestě opět vystoupal na Svatý kopeček. Okolo kaple Božího hrobu jsem tentokrát pokračoval rovně až k bývalému lomu U Mariánského mlýna. Seběhl jsem dolů a na druhé straně silnice jsem se poprvé vykoupal v zatopeném lomu Janičův vrch, o kterém už jsem několikrát četl, že patří k nejhezčím v Česku. Zapovídal jsem se s jedním návštěvníkem, který mi sdělil, že každým rokem vody v lomu viditelně ubývá a kvalita vody i prostředí se tak horší.

Tím jsem ukončil navštěvování zajímavých míst a vyrazil jsem zpátky k autu. Z Mikulova jsem vyběhl po silnici, minul Kočičí skálu a seběhl do obce Bavory. Po turistické cestě jsem vystoupal na paraglidingovou přistávací plochu a oběhl Stolovou horu. Opět přes zříceninu hradu Sirotčí hrádek jsem seběhl do obce Klentnice. Po turistické cestě jsem oběhl kopec Obora, kde jsem měl od zříceniny kaple Sv. Antonína výhled na vznášející se balón. Při nádherném západu slunce nad Jadernou elektrárnou Dukovany a Mušovskou nádrží jsem doběhl k lezecké lokalitě Pálava, kde se mimo jiné nachází i 70 m vysoký skalní útvar Martinka, který je ovšem pro lezení přístupný jen od poloviny srpna do konce roku. Seběhl jsem po lesní cestě do Horních Věstonic a po silnici už za tmy přeběhl do Věstonic Dolních. Sedl jsem do auta a po 22. hodině v noci jsem vyrazil na téměř 100 km dlouhou cestu domů do Třebíče, přičemž jsem se musel ještě zastavil v práci, abych vyložil vybavení z kurzu Chemické služby.

Suunto Movescount | Facebook

nahoru na popis zobrazit videa zpět na seznam

1 2 3

Výhled ze Svatojakubské cesty na Novomlýnskou vodní nádrž Výhled ze Svatojakubské cesty na Novomlýnskou vodní nádrž
Výhled ze zříceniny hradu Děvičky (Dívčí hrady) na Novomlýnskou vodní nádrž a obec Pavlov Výhled ze zříceniny hradu Děvičky (Dívčí hrady) na Novomlýnskou vodní nádrž a obec Pavlov
Zřícenina hradu Děvičky (Dívčí hrady) Zřícenina hradu Děvičky (Dívčí hrady)
Paraglidingové startoviště Děvín Paraglidingové startoviště Děvín
Vrchol kopce Děvín s televizním vysílačem Vrchol kopce Děvín s televizním vysílačem
Výhled z kopce Děvín na Věstonickou vodní nádrž Výhled z kopce Děvín na Věstonickou vodní nádrž
Skála Strážce na kopci Děvín Skála Strážce na kopci Děvín
Výhled na kopce Obora a Děvín od Stolové hory Výhled na kopce Obora a Děvín od Stolové hory
Zřícenina hradu Sirotčí hrádek Zřícenina hradu Sirotčí hrádek

1 2 3

Videa: 1x (00:10:40)

Běh 50 km: Pavlovské vrchy na Pálavě

Délka: 00:10:40

nahoru na popis zobrazit fotky zobrazit videa zpět na seznam