2020-05-23 17:26:182023-03-03 09:30:27

2020-05-18
Běh 51 km: Národní park Podyjí

zobrazit fotky zpět na seznam

Průzkumný běh nejzajímavější částí národního parku Podyjí po skalách kolem řeky Dyje.

Už to byl skoro měsíc, kdy jsem byl někde běhat s foťákem. Nebylo tolik času, tak jsem bez focení běhal jen silnice. Nádherně vymetená obloha mě ale opět vytáhla do přírody. Stromy už byly pěkně zelené a tráva rychle nabírala na hustotě, tak jsem využil poslední pár dní, kdy ještě byly lesy průchozí i mimo cesty a vyrazil si proběhnou nejzajímavější část národního parku Podyjí. Auto jsem po obědě zaparkoval poblíž hranic s Rakouskem v obci Šatov přímo vedle areálu československého opevnění Šatov a pěchotního srubu Zahrada. Po loukách jsem kolem obce Hnanice a Fládnické chaty přiběhl do národního parku. Pohyboval jsem po hraně srázu vysoko nad řekou Dyje s výhledem do údolí a plynule se tak dostal do rakouské části. Asi nejkrásnější místo byla skála Hermenegild, ze které jsou výhledy na kamenná moře a zákrut řeky Dyje se skálami Hájka a Liščí. Seběhl jsem k řece k rozpadlému stavení Thayhäusl. Odtud jsem zamířil opět vzhůru k zámečku Karlslust. Po lesních cestách jsem se vrátil k Dyji a navštívil několik skal, ze kterých jsou nádherné výhledy do údolí. Potom jsem křižoval les, abych našel místa, ze kterých jsou jedinečné výhledy na zříceninu hradu Nový hrádek. Proběhl jsem kolem zříceny hradu Kaja a kolem obce Merkersdorf zamířil na vyhlídku Überstieg. Ta je zvláštní tím, že ji téměř celou dokola obtéká Dyje tvořící státní hranici. Ať se tedy člověk podívá kamkoli, dívá se téměř vždy přes dva státy. Kolem břehu jsem pokračoval k jeskyni Einsiedlerhöhle, kde jsem přebrodil na druhý břeh. Kvůli žízni jsem i riskl napití přímo z řeky. Po zelené značce jsem oběhl městečko Hardegg a vystoupal k obci Čížov. Tou dobou už bylo po osmé hodině večer a slunce pomalu mizelo za horizontem. Přišel tedy čas návratu. Proběhl jsem kolem pohraničních zátarasů i bývalé strážní věže Čížov a po cyklostezce zamířil zpátky. U obce Lukov jsem nasadil čelovku a později seběhl přes vinici Šobes zpátky k Dyji. Po visuté lávce jsem se dostal na druhý břeh a po silnici přes obec Hnanice jsem se o půl jedenácté v noci vrátil do Šatova. Krásný pocit z běhu jen kazila myšlenka, že druhý den musím po čtvrtého hodině ráno vstávat do práce. Také jsem si s sebou odnesl pár černých pasažéru, protože doma jsem o půlnoci sundával asi dvacet klíšťat, z čehož různě velká dvě jsem měl zapitá na jednom místě, takže se dokonale překrývala.

Garmin Connect | Facebook

nahoru na popis zpět na seznam

1 2 3

Lipinská lávka Lipinská lávka
Údolí řeky Dyje Údolí řeky Dyje
Údolí řeky Dyje a skála Hermenegild Údolí řeky Dyje a skála Hermenegild
Údolí řeky Dyje, kamenné moře a skála Hermenegild Údolí řeky Dyje, kamenné moře a skála Hermenegild