2021-08-02 16:18:282023-07-30 14:37:22

2021-07-30
Běh 64 km: Údolí Jihlavy a Brtnice

zobrazit fotky zpět na seznam

Celodenní běh proti proudu řeky Jihlavy, poté údolím řeky Brtnice a v noci zpět do Třebíče.

Protože jsem neměl dočasně k dispozici auto, vyrazil jsem rovnou z domu. Po okraji Třebíče jsem seběhl do zahrádkářské kolonie Poušov, odkud jsem pokračoval už po levém břehu proti proudu řeky Jihlavy. Navštívil jsem Výří skálu u Palečkova mlýna, která je nejbližším místem od Třebíče, o kterém vím, že tam rostou borůvky. Seběhl jsem do obce Sokolí a kolem řeky se dostal k Červenému mlýnu. Chvíli jsem pokračoval po silnici, abych se dostal do obce Nová Ves, kde se nachází zatopený lom Vápenka. Voda tam byla tak zelená, že ačkoli bylo velké teplo, tak mě to ani nelákalo se vykoupat. Aspoň jsem se občerstvil. Po červené značce jsem kolem obce Přibyslavice doběhl ke Kratochvílovu mlýnu, kde jsem zjistil, že červená značka je přeznačená na druhý břeh. Ani jsem se tomu nedivil, protože když jsem to zkoušel po původní trase k chatové osadě Oblazeň, proplétal jsem se mezi kopřivami. Proběhl jsem kolem Křístkova mlýna a pokračoval přes obec Číchov do obce Bransouze. Zastavil jsem u místního koupaliště a opět se občerstvil. Poté následovala obec Dolní Smrčné, kde jsem po mostě přeběhl na druhý břeh, abych se rychleji dostal do údolí Brtnice, které začíná před obcí Přímělkov.

Samotný začátek údolí Brtnice je poměrně zajímavý, protože místní si to zde neustále něčím zdobí. Jsou tu různé značky, nápisy, dřevěné konstrukce nebo v lese na kopci stojí bílá socha ovce. V údolí jsem se připojil na modrou značku, po které jsem se dostal ke zřícenině hradu Rokštejn. Od ní jsem dále pokračoval údolím proti proudu potoka Brtnice. Údolí je malé, moc toho tam není, a ještě je z části vykácené. Asi v polovině jsem minul Vidourkův mlýn v bývalé osadě Doubkov a téměř na konci zase letní stanový tábor. Za rybníkem Šamonín jsem vyběhl z údolí a dostal se do Brtnice, kde jsem navštívil starý i nový židovský hřbitov. Prokličkoval jsem kolem potoka až na náves, kde jsem se v obchodě občerstvil a doplnil pití ve vaku.

Protože už bylo po sedmé hodině večerní, neběžel jsem podle plánu přes lovecký zámeček Aleje do Opatova, ale vzal jsem to rovnou směrem zpátky do Třebíče. Po modré značce jsem tedy vystoupal nad Brtnici do Černých lesů, kde už žádné lesy nebyly a odbočil na zelenou značku, právě když za mými zády zapadlo slunce. Proběhl jsem kolem obce Nová Brtnice a u ekopenzionu Chaloupky jsem nasadil čelovku, abych se po tmě v lese nezabil. On tam tedy opět žádný les nebyl, ale tím jak se tam těží, tak byly cesty ještě v horším stavu než obvykle. Po několika kilometrech jsem se dostal na silnici, kde jsem zapnul blikačku, protože jsem se rozhodl, že po ní budu pokračoval kvůli rychlosti až domů. Následovaly obce Heraltice, Pokojovice a Hvězdoňovice, ve kterých jsem odbočil ke Steklému rybníku. Když jsem kolem půlnoci sbíhal od obce Čechočovice do Starče, akorát přímo nad Třebíčí vyšla velká červená půlka měsíce. Poslední kilometry už byly úmorné, protože tahat se celý den s více než 10 kg nadváhy mě dost unavovalo. Domů jsem se dostal před jednou hodinou ráno a do postele zalehl po hodině druhé. To ovšem nebyl konec. Tím, jak jsem měl nepříjemně unavené nohy, tak jsem vůbec nemohl usnout. Až do pěti jsem se jen otáčel nebo koukal do stropu. Pak jsem zase dostal nehorázný hlad, takže už jsem před sedmou hodinou mazal do obchodu. Únava mě dohnala až později odpoledne, kdy jsem na posteli okamžitě vytuhl.

Garmin Connect | Facebook

nahoru na popis zpět na seznam

1 2 3

Jez Palečkův mlýn na řece Jihlavě Jez Palečkův mlýn na řece Jihlavě
Schovka na skále na horší časy Schovka na skále na horší časy
Výhled z Víří skály Výhled z Víří skály
Rozcestník v chatové oblasti u obce Sokolí Rozcestník v chatové oblasti u obce Sokolí
Kaple Nejsvětějšího Srdce Páně v obce Sokolí Kaple Nejsvětějšího Srdce Páně v obce Sokolí
Náhon k Červenému mlýnu na řece Jihlavě Náhon k Červenému mlýnu na řece Jihlavě
Včelín u Červeného mlýnu Včelín u Červeného mlýnu
Rybník v obci Nová Ves Rybník v obci Nová Ves
Památník obětem světových válek v obci Nová Ves Památník obětem světových válek v obci Nová Ves
Zatopený lom Vápenka Zatopený lom Vápenka
Energie na cesty Energie na cesty
Bůůů Bůůů
Kratochvílův mlýn Kratochvílův mlýn
Zákaz vstupu - Covid Zákaz vstupu - Covid
Visutá lávka pro pěší v chatové osadě Oblazeň u řeky Jihlavy poblíž Kratochvílova mlýna Visutá lávka pro pěší v chatové osadě Oblazeň u řeky Jihlavy poblíž Kratochvílova mlýna
Chatová osada Oblazeň u řeky Jihlavy poblíž Kratochvílova mlýna Chatová osada Oblazeň u řeky Jihlavy poblíž Kratochvílova mlýna