2018-10-10 10:19:292019-10-15 12:54:29

2018-10-09
Běh 42 km: Východ Žďárských vrchů

zobrazit fotky zpět na seznam

Podzimní běh za babího léta po kopcích ve východní části Žďárských vrchů.

I když byla ráno mlha, věřil jsem, že se to do odpoledne roztrhá. Vyrazil jsem tedy na východ Žďárských vrchů do Jimramova, abych se proběhl po úplně nové trase. Už dříve jsem si myslel, že největší kopce Žďárských vrchů jsou právě zde. A měl jsem pravdu. Hned po výběhu mě čekal dlouhý výstup na kopec Prosíčka, kde se nachází výhled ze skály, který mě příjemně překvapil. Ze všech skal, co ve Žďárských vrších znám, mně přišla tato vyhlídka díky své výšce nad okolními stromy nejkrásnější. A podzimní barvy s mírným oparem vše ještě dokreslovaly. Proběhl jsem údolní obcí Javorek a opět přišlo stoupání. Tentokrát ne moc dlouhé, ale zato dost prudké. Vyplazil jsem se nahoru na vrchol kopce Štarkov, kde se na okolních skalách nachází roztroušená zřícenina hradu Štarkov s poměrně zachovalou brankou v úzké skalní průrvě. Po důkladném prozkoumání všech zákoutí, hlavně tedy těch nahoře, jsem po louce s nádhernými výhledy na Buchtův kopec a obec Sněžné přeběhl na další vrchol ke skále Bohdalec. Potom následovala cesta přes obec Odranec a po louce na hřebenu s krásnými vyhlídkami z vrcholů kopců Metodka a Kamenice. Tím skončila ta hezčí část.

Přes další hodinu jsem probíhal hustým lesem, kde stojí za zmínku akorát památník zastřelení údajně posledního vlka na Vysočině a krátká návštěva Zuberského rybníka. Pak jsem začal mít trochu střevní problémy, takže cesta přes obec Lísek stála za houby. Když se to urovnalo, tak jsem proběhl přes obec Písečné a začalo zapadat slunce. Poslední paprsky jsem zastihl akorát na kostelu sv. Michaela v obci Vítochov u města Bystřice nad Pernštejnem. Již v šeru jsem seběhl lesem dolů k začátku přehrady Vír a začala tma. Zříceninu hradu Dalečín jsem tedy jen oběhl a pokračoval polní cestou kolem řeky Svratky do obce Unčín. Pak cesta zmizela v lese, takž jsem musel vytáhnout na poslední 2 km čelovku. O půl osmé večer jsem doběhl zpátky k autu do Jimramova. Protože jsem na začátku trasy proběhl kolem několika skalních útvarů, napadlo mě, že bych mohl někdy zkusit oběhnout všechny skalní útvary v celých Žďárských vrších. Trasa by ale měřila kolem 100 km, takže jediná možnost je začátek léta, kdy je nejdelší den a je tak dlouho vidět.

Suunto Movescount | Facebook

nahoru na popis zpět na seznam

1 2

Kostel sv. Mikuláše v obci Lísek Kostel sv. Mikuláše v obci Lísek
Kostel sv. Michaela u obce Vítochov Kostel sv. Michaela u obce Vítochov
Výhled na noční Unčín Výhled na noční Unčín
Mapa s trasou Mapa s trasou