2024-02-17 20:23:072024-04-18 09:59:01

2024-02-16
Běh 82 km: Na otočku do Velkého Meziříčí

zobrazit fotky zpět na seznam

Účast: Dvořák Štěpán, Rozběháme Třebíč, Krotitelé duchů, běžci

Celodenní běh do Velkého Meziříčí, abych se v noci mohl proběhnout společně s ostatními běžci zpátky do Třebíče.

Třebíčští běžci každý rok běhají noční běh z Fajtova kopce nad městem Velké Meziříčí zpátky do Třebíče. Protože trasa dlouhá 35 km je na mě docela krátká, snažím se ji pro sebe prodlužovat. Letos jsem proto opět vyběhl po obědě rovnou z Třebíče a oklikou zamířil do Velkého Meziříčí s plánem, že dám kolem 80 km. Bohužel hned po pár minutách jsem věděl, že bude zle. Ještě ve městě mě totiž zastihly zažívací potíže tak silné, že jsem málem ani nedoběhl do přírody. Než jsem se pak dostal do obce Hostákov, už jsem si musel 4x odskočit za keř. Zároveň jsem cítil, že mi to výrazně ubírá na energii. Kdyby nebyl v plánu společný běh, asi bych to otočil zpátky domů. Naštěstí se to za Hostákovem trochu zlepšilo, tak jsem mohl pokračovat.

Proběhl jsem obcí Pyšel a po cyklostezce se dostal do obce Vaneč, odkud jsem pár kilometrů pokračoval po břehu proti proudu řeky Oslava. Mezitím mi zapadlo slunce. Když jsem se už za šera dostal do obce Tasov, musel jsem trochu zrychlit, abych to vůbec stihl. Naštěstí následujících 15 km bylo většinou po silnici, takže jsem na vrchol Fajtova kopce (555) nad Velkým Meziříčím doběhl po 41 km úplně přesně, protože tam akorát čekala početná skupina běžců. Pořídili jsme společnou fotku a přesně v 19. hodin se vydali v počtu 18 běžců směrem do Třebíče.

Z Fajtova kopce jsme nejprve pod dálničním mostem Vysočina seběhli do města, kde jsem si rychle v obchodě koupil něco na občerstvení, protože domů to zabere více než dalších šest hodin. Hned za Velkým meziříčím jsme vběhli do Balinského údolí. Bohužel touhle dobou už jsem začínal cítit, že mi rychle dochází energie. Po většinu trasy jsem proto běžel poslední a dobíhal skupinku, která si po určitých úsecích dávala pauzu. Přibližně v polovině trasy u Velkého Javoru se to ještě zhoršilo. K únavě se totiž přidaly bolesti žaludku.

Druhá polovina pro mě tak byla strašné utrpení. Rychlost běhu klesla k rychlosti svižné chůze. Nejhorší úsek byl těsně před Třebíčí, kde už bolest přecházela v křeče a opětovně jsem musel navštívit křoví. Když jsme o půlnoci dorazili do města, plánovaně jsme si všichni na chvíli sedli do hospody, kde jsme se pak i rozloučili a vydali každý svým směrem domů. Mně zbývalo ještě 5 km. Protože ale bolest díky pauze v hospodě mírně ustoupila, trasu jsem si prodloužil na rovných 9 km, abych překonal plánovaných 80 km. To se zadařilo a domů jsem se vrátil ve dvě hodiny ráno po 82 km, kdy jsem absolvoval jeden z nejhorších běhů za uplynulý rok.

Garmin Connect | Facebook

nahoru na popis zpět na seznam

Vyhlídkové místo v Krajíčkově stráni ve městě Třebíč Vyhlídkové místo v Krajíčkově stráni ve městě Třebíč
Říční lázně Polanka ve městě Třebíč Říční lázně Polanka ve městě Třebíč
Boží muka nad Třebíčí Boží muka nad Třebíčí
Kaple sv. Cyrila a Metoděje v obci Hostákov Kaple sv. Cyrila a Metoděje v obci Hostákov
Kříž u silnice mezi obcemi Valdíkov a Smrk Kříž u silnice mezi obcemi Valdíkov a Smrk
Kříž u silnice u obce Kojatín Kříž u silnice u obce Kojatín
Zatopený lom u obce Kojatín Zatopený lom u obce Kojatín
Tvrz Pyšel Tvrz Pyšel
Kostel sv. Barbory v obci Pyšel Kostel sv. Barbory v obci Pyšel
Kříž na poli u obce Pyšel Kříž na poli u obce Pyšel
Sluneční hodiny na chatě u řeky Oslava Sluneční hodiny na chatě u řeky Oslava
Výhled na město Velké Meziříčí z vrcholu Fajtova kopce (555) Výhled na město Velké Meziříčí z vrcholu Fajtova kopce (555)
Start na u rozhledny Fajtův kopec Start na u rozhledny Fajtův kopec
Rozhledna Fajtův kopec Rozhledna Fajtův kopec
Výhled na město Velké Meziříčí z úbočí Fajtova kopce (555) Výhled na město Velké Meziříčí z úbočí Fajtova kopce (555)
Velký javor u obce Věstoňovice Velký javor u obce Věstoňovice
Mapa s trasou Mapa s trasou