2023-12-31 23:23:512024-03-14 17:31:54

2023-12-29
Běh 50 km: Ivančicko

zobrazit fotky zpět na seznam

Účast: Dvořák Štěpán, Diviš Petr

Společné proběhnutí s kamarádem za nepříliš vlídného počasí přes lesy, kopce a pole do Dolních Kounic a večerní návrat už za tmy údolím řeky Jihlava přes Ivančice zpátky do Oslavan.

Ačkoli už od rána byla mlha a předpověď na odpoledne nijak hezké počasí neslibovala, zamířil jsem autem do města Oslavany, kde trávil vánoční svátky kamarád Petr z Rakovníka. Společně jsme se potom přesně v 11 hodin vyrazili proběhnout po okolí. Po krátké návštěvě vyhlídkové věže na pravěkém hradišti Náporky jsme po zelené značce vystoupali do obce Padochov. Kolem Rybičkové skály jsme potom pokračovali do obce Neslovice, za kterou jsme se krátce dostali do přírodního parku Bobrava. Opravdu ale jen krátce. Po pár kilometrech jsme se nad obcí Hlína zastavili u rozhledny Vladimíra Menšíka. V zimním období byla zavřená, takže jsem vyšplhal na nedaleký smrk, abych měl aspoň nějaký výhled. Protože byla dobrá viditelnost za Pavlovskými vrchy na Pálavě šlo pozorovat Bílé Karpaty a jižním směrem dokonce vrcholky rakouských Alp.

Po modré značce jsme seběhli do obce Silůvky, za kterou jsme vystoupali na malý ale rozhlehlý kopec s nouzovou přistávací dráhou. Protože okolo něj nebylo nic vyššího, byly z něj nádherné výhledy po krajině. Po více než půlhodinovém kochání jsme se dostali na silnici a přes obec Mělčany pokračovali až do města Dolní Kounice. Nejprve jsme se zastavili u kaple sv. Antonína, kde jsme akorát zastihli západ slunce. Potom jsme po křížové cestě seběhli dolů, překročili řeku Jihlava a za náměstím opět vyběhli na protější kopec, kde jsme Kounice opustili. Protože bylo krátce po západu, vzduch se krásně pročistil a viditelnost se krátce ještě zlepšila. Už za tmy jsme seběhli do obce Nové Bránice, kde jsme si nasadili čelovky a vyrazili na zpáteční cestu.

Po červené značce jsme běželi pod lesem po břehu proti proudu Jihlavy až k Ivančicím. Krátce jsme ale ještě odbočili nahoru do lesa, abychom navštívili rozhlednu Réna (Alfonse Muchy). Pokochali jsme se nočním výhledem a potom už zamířili do Ivančic. Hned na okraji jsme se na chvíli zastavili u Petrova kamaráda a potom ještě na Palackého náměstí u vánočního stromu. Když jsme město opouštěli, byla kvůli mlze tak nepříjemná zima, že jsem si musel od Petra půjčit kalhoty, protože svoje jsem nechal doma. Po cyklostezce jsme se kolem 20. hodiny dostali do Oslavan, kde jsme ještě kvůli chybějícím kilometrům oběhli několik zajímavostí. Nakonec jsme se vrátili k jeho známým, kde jsme se rozloučili a já vyrazil domů do Třebíče.

Garmin Connect | Facebook

nahoru na popis zpět na seznam

1 2

Vyhlídková věž na návrší pravěkého hradiště Náporky ve městě Oslavany Vyhlídková věž na návrší pravěkého hradiště Náporky ve městě Oslavany
Výhled na město Oslavany od obce Padochov Výhled na město Oslavany od obce Padochov
Památník obětem 2.světové války v obci Neslovice Památník obětem 2.světové války v obci Neslovice
Sochy surikat u domu v obci Neslovice Sochy surikat u domu v obci Neslovice
Rozhledna Vladimíra Menšíka nad obcí Hlína Rozhledna Vladimíra Menšíka nad obcí Hlína
Výhled na Pavlovské vrchy na Pálavě z obce Hlína Výhled na Pavlovské vrchy na Pálavě z obce Hlína
Kostel sv. Kunhuty v obci Hlína Kostel sv. Kunhuty v obci Hlína
Vyhlídkové místo nad obcí Silůvky Vyhlídkové místo nad obcí Silůvky
Výhled na Rakouské Alpy z vyhlídkového místa nad obcí Silůvky Výhled na Rakouské Alpy z vyhlídkového místa nad obcí Silůvky
Pomník u vyhlídkového místo nad obcí Silůvky Pomník u vyhlídkového místo nad obcí Silůvky
Výhled kostel Všech svatých v obci Ořechov z vyhlídkového místa nad obcí Silůvky Výhled kostel Všech svatých v obci Ořechov z vyhlídkového místa nad obcí Silůvky
Výhled do údolí Jihlavy v město Dolní Kounice od kaple sv. Antonína Výhled do údolí Jihlavy v město Dolní Kounice od kaple sv. Antonína
Výhled na hrad i zámek Dolní Kounice a vzdálené Pavlovské vrchy na Pálavě od kaple sv. Antonína Výhled na hrad i zámek Dolní Kounice a vzdálené Pavlovské vrchy na Pálavě od kaple sv. Antonína
Panoramatický výhled na Pavlovské vrchy na Pálavě od kaple sv. Antonína Panoramatický výhled na Pavlovské vrchy na Pálavě od kaple sv. Antonína
Kapli sv. Antonína nad obcí Dolní Kounice Kapli sv. Antonína nad obcí Dolní Kounice